MEDIATRAINING

mediatrainingHoe sta ik de pers te woord? Wat zeg ik, wat zeg ik niet en hoe zeg ik het? Over dit en nog veel meer bieden wij mediatraining op maat aan. Onze coach is een topexpert: Johan Op de Beeck, gereputeerd tv-journalist en mediakenner.

VRAAG OFFERTE OP MAAT


Ook crisiscommunicatie behoort tot onze kerncompetenties.

DOEL:

Je staat voor de pers en wat je nu gaat zeggen zal voor jaren bepalen hoe je stakeholders over je denken. Wij zorgen ervoor dat je met een sterk, geloofwaardig en interessant verhaal voor de media verschijnt .

METHODE:

Journalisten gebruiken technieken. Die leer je bij ons echt kennen. Niet uit tweede hand, maar door een vakman met een kwarteeuw ervaring. We tonen hoe je de valkuilen van het interview kan vermijden en hoe je kan scoren in de media.

Wij verzorgen mediatrainingen al vele jaren voor bedrijven en organisaties in binnen- en buitenland.

Voor enkele REFERENTIES, klik hier.

 

NIEUWSTE TIP: Het geheim van de goede key-message

Hoe vaker ik het Journaal presenteerde, hoe meer ik erachter kwam: less is more. Mensen wisten me de avond zelf op café nog net een of misschien twee inhoudelijke onderwerpen op te noemen die ik nog geen twee uur voordien op ze had losgelaten. De dag nadien leek het echter al of dat Journaal er nooit was geweest. Dat was frustrerend en ik ging op zoek naar de oorzaak. Er bleken er heelwat te zijn , maar deze is me bijgebleven: beperk je boodschappen tot één. Geen drie, geen twee, maar één. Gaat u maar na. Bekijk eens een Journaal en haal de items en de nieuwslezers er uit die je pakken en bijblijven. Als je de tijd neemt voor een korte tekstanalyse zal je merken dat je aandacht verslapt bij teksten die niet kristalhelder zijn over wat ze nu precies te vertellen hebben. Zo gaat dat in uw communicatie ook.

Uw publiek onthoudt één, mogelijk twee essentiële dingen uit uw hele verhaal. Waarom dan trachten in een interview over het heelal te praten , als het publiek toch niet verder raakt dan enkele planeten ? Door te veel te vertellen, zet je mensen op een dwaalspoor. Ze gaan namelijk zelf beslissen wat belangrijk is in uw verhaal en pikken er niet altijd de juiste planeet uit. Als je leert leven met die beperking, en hebt gekozen voor de sterktse keymessage(s), komt het er gewoon op aan de knepen van het vak toe te passen.

Hier zijn ze :

Plaats je in de positie van je publiek. Wat weten ze, wat willen ze weten, wat horen ze te weten? Gebruik eenvoudige, bescheiden taal. Alsof je tegen de bakker praat, jawel. Zorg dat je goede voorbeelden klaar hebt zitten. Improviseer die niet ter plekke. Als je cijfers moet gebruiken: zorg dat je publiek ze kan bevatten. Benchmarken helpt. Denk aan je tijdsgebruik. Anders doet de interviewer het in jouw plaats. Mensen die bij ons mediatraining volgden, weten waarover ik het heb. Anticipeer op vragen. Laat je ondervragen op voorhand, en als het er echt op aankomt: volg een korte mediatraining.

VORIGE TIP : KLIK HIER

Crisiscommunicatie

Crisiscommunicatie berust op drie principes: informatievoorziening, schadebeperking en betekenis geven. Op deze drie domeinen verlenen wij advies en ondersteuning.

Leer meer

Persrelaties

Persrelatie is véél meer dan het hebben van een database met journalisten. Wij kennen de pers en onze persoonlijke relaties bevorderen perscontacten. Wij creëren persaandacht die interessant is voor U en voor de journalist. Een win-win situatie dus. 

Leer meer

Presentatietraining

Presentatietraining: uw presentatie of speech overtuigend, krachtig en inspirerend maken.

Leer meer